Åh, forlystelsesparker – hvor folk synes at glemme, hvordan man skal være anstændige, hensynsmæssige mennesker.

Barske? Måske. Nøjagtig? Det kan du tro.

Som tidligere Cast-medlem og en nuværende årlig passager for både Disney og Universal kan jeg ikke fortælle dig mængden af ​​irriterende, upassende og retfærdige uhøflige ting, jeg har set i parkerne.

Måske er det feriehjerne, eller måske ved de bare ikke, hvad man gør og ikke gør om temaparkets etikette (eller måske er de bare ikke ligeglad, hvilket ofte er tilfældet). Uanset hvad det er, håber jeg at kaste lys over dette problem og indhente dig på de fem enkle måder at ikke være den gæst næste gang du finder dig selv i en forlystelsespark:

5. Kjole ikke ukorrekt

Det er næsten trist, at det må siges, men det gør det. En god tommelfingerregel at følge er, hvis du vil bære det ud til en klub (eller ikke ville bære det omkring dine forældre), er det nok ikke passende for en forlystelsespark. Der er mange børn rundt, og du vil være opmærksom på det. Og ikke for ingenting, jeg vil heller ikke se noget hænge ud, og jeg er 24 år gammel. Gem den provokerende påklædning til Citywalk og smid en sød outfit til at tage #wallsofdisney billeder i.

4. Ingen PDA

Når jeg siger ingen PDA, mener jeg ikke G-PG ting, som f.eks. At holde hænder eller snige kys. Stol på mig – jeg ved hvor fantastisk det føles at gå til parken med din betydelige andre og hvor romantisk Disney kan være. Men du ved hvad? Måske afstår du fra at komme ud på linje for Flight of Passage. Det er lidt ubehageligt at se folk spille tonsilhockey og ærligt, det er ikke tid eller sted for det.

3. Handler ikke berettiget

Denne er lav nøgle til mine kolleger årlige passholdere og DVC-medlemmer, fordi jeg er træt af at høre, at du trækker “Jeg er en årlig passager” -kort hver gang du er i parkerne. Sig det med mig – at være en årlig passager får mig ikke særlig behandling. Jeg forstår, at du har betalt mange penge til dit årlige pass eller DVC-medlemskab, men det betyder ikke, at du bliver behandlet bedre end nogen anden gæst. I slutningen af ​​dagen betalte vi alle for at gå til parken på en eller anden måde, og alle bør behandles retfærdigt og forventes at spille efter reglerne. Og ikke for ingenting får vi perks-vi får rabat på resorts, mad og merchandise; vi er i stand til at bestille fastpasses i god tid; og vi får adgang til eksklusive varer og eksempler på nye lande / attraktioner. Så vær venlig at træde ned fra din berettede hest og slutte sig til resten af ​​os i ikke at være vanskelige personer.

2. Ingen flash på rides / under nat shows

Hvis jeg havde en dollar for hver gang en person piskede ud deres telefon for at tage et flashbillede på Pirates eller sætte deres flash på til at spille film, lykkeligt nogensinde efter, kunne jeg betale mine studielån. Her er bundlinjen – du ødelægger oplevelsen for alle omkring dig, når du beslutter dig for at sætte flashen på, når den ikke behøver at være på. Jeg har taget hundredvis af billeder af Happily Ever After sans flash. Jeg er ikke en professionel fotograf, men de ser temmelig forbløffende godt ud. Jeg har venner, der er professionelle fotografer, og de bruger ikke flash til deres billeder og på en eller anden måde klarer at tage fantastiske billeder. Hvad angår rides, bør din telefon ikke engang være ude. Nu ved jeg, at vi alle gør det alligevel, men vær ikke den person, der har deres flash på at filme hele DARK ritten. Det er uhøfligt og uhensigtsmæssigt, og folk vil ikke have noget problem at fortælle dig at slukke for det.

1. Klandre ikke kastet for ting, der er ude af deres kontrol

Denne man kan ikke stresses nok, og det er noget jeg vidner hver gang jeg går til en park. Det er også noget, jeg oplevede førstehånds som en CM, der arbejder i både varer og attraktioner. Af en eller anden grund synes folk at tro, at hver lille ting, der går galt, er et kast / holdmedlems skyld. Åh, FastPass + -linjen er lidt for lang? Beskyld CM. Åh, turen har et teknisk problem og er nede for tiden? Beskyld CM. Åh, du købte en billetbillet, der vidste godt, parken lukkede tidligt til en særlig begivenhed? Beskyld CM.

HOLD OP. Skyde skylden på. DET. CAST. I modsætning til folkelig tro kontrollerer temaparkmedarbejdere ikke vejret, parkens timer, priserne på mad eller varer eller den kendsgerning, at en tur går ned. De får heller ikke betalt næsten nok til at håndtere din misplacerede vrede og attitude. Så næste gang du ønsker at komme ind i et CM-ansigt eller true dem (ja, folk gør det faktisk), fordi du måtte vente et par ekstra minutter i FASTPASS-linjen, måske tager du et øjeblik at huske, at de ikke gjorde det Forlad ikke backupen og at du ikke skal tale med dem i et sådant ulækkert materiale.